Roliga äventyr

2009-10-04 @ 18:01:27

Hej på er!

Dagen skiljer sig ganska mycket från igår. Idag är jag produktiv. Började med brunch på Hilton med damlaget. En buffé med alla möjliga godsaker var uppdukade och det kändes som att jag åt konstant i en timme. Men gott var det och mätt har jag varit sedan dess. Kul och träffa tjejerna igen också.

Sen tog jag tåget till Lund och mötte upp Maria.  Var nervös innan, kändes som att, det här kommer jag aldrig klara! Vi köpte med oss övningskörningskylt också och då kändes det så verkligt.
Ut till Ericssons enorma parkering vid Brunnshög, där jag bodde hösten i ettan (brevid). Och så började vi prata lite om allt som finns i bilen och så och hur de fungerar. Sedan gick vi igenom startning av bilen (läs: koppling, växellåda, gas och handbroms) Allt gick ju så bra! Lyckades med detta och sen säger Maria att jag ska prova och köra. Hahah hjälp, var som ett rus i kroppen men oj vad kul det var! Körde i typ 10-20 km i timmen i ettans växel och tyckte det gick skitfort, haha lite skillnad och sitta brevid.

Det här var ju jag som hade kontroll över bilen och då kändes det annorlunda! Jag körde runt några gånger och övade inbromsning och så. Testade med flit och misslyckas med starten etc. Testade att växla upp och köra i tvåans också. Allt gick så bra, Maria var väldigt nöjd jag verkar snabblärd. Hon e dukigt också och vi har kul!Nästa gång blir om en vecka. Riktigt kul detta! Men kan fortfarande inte tänka mig själv i trafiken, men ju mer säker jag blir lär det gå bättre på den fronten också.

Nu har jag varit hemma en stund och ska ta te och en smörgås innan jag drar igång med projektplansskrivande.
Btw. Kanelbullensdag har jag inte missat, snarare firat hela veckan..haha och så även idag. Mums!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Nya tävlingar hela tiden



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-10-06 @ 14:19:34

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0