En film som får dig att börja tänka

2009-03-24 @ 20:18:59
Don Cheadle spelar huvudrollen i en sann historia baserad på Paul Rusesabaginas liv, en hotellmanager som huserade och beskyddade över tusen tutsiflyktingar under deras kamp mot massakern i Rwanda. En omskakande film!

Vi fick se Hotell Rwanda idag på samhällen, pratade en del om det förra lektionen om det som utspelats och som utspelar sig i Rwanda. Och jag kan ärligt säga att jag inte inte visste i vilken omfattande mängd saker o ting händer. Klart tagen av att vi lever i samma värld som de med tanke på allt sjukt som händer där nere. Hade någon talat om exakt vad filmen skulle handla om, vet jag inte om jag velat se den. Usch den här är verkligen för nära mig själv, med tanke på dess färska tema, att jag berörs vädigt starkt av den, sorg blandat med stor ilska! Riktigt jobbig film och se, men..DU måste se den om du inte gjort det, VÄLJ att bli medveten om vad som hänt där och vad omvärlden gör åt det. Det är vår plikt! Idag skäms jag för var jag härstammar ifrån.


Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0