Tillräcklig erfarenhet för att det ska sätta sig i ryggmärgen?

2009-01-19 @ 23:04:05
Hej på er!

Som ni förstår lär det inte bli mer än ett inlägg om dagen den här veckan, hinner inte riktigt med att sitta framför datorn.
Och än så länge inga bilder, eftersom jag ännu inte fått nät på min dator.

Men min dag har varit jättebra! Började i förmiddags med att träna i ca en timme , sving och närspel.
Kan ju säga att jag var något nervös över hur det skulle gå med tanke på att jag tror det var slutet av november jag senast gick en riktig golfrunda. Men tro det eller ej, någonstans satt delar av den nya svingen kvar, mkt förvånad faktiskt! Men såklart glad över det. Slagen väl blandade i början men efter ett tag gick det ganska skapligt,

Men som för vem som helst som kan golf så är det så att svingen kan man nog ha kvar en del av, men närspelet är något man måste träna. Så det var riktigt komiskt att se mig slå de första chipparna och puttarna, haha det som är min absoluta styrka.

Vi gick ut vid ett-tiden och med starten bogey-par, kännde jag mig väldigt glad. Men återigen, hade greenträff på första och treputtade, haha. Men det gick över. Sedan resten ut var inte resultatet så överväldigande men fick på en del riktigt härliga slag och det var från tolvan det riktigt lossnade, gick på par tolvan till sjutton. På sjutton blev det bogey och avslutatde visserligen med en dubbel, men det var hålkanten som inte riktigt ville. Så det blev plus 14 och plus 6, toltalt 20 över, har såklart sista nio med mig. Riktigt nöjd med att jag hittade allt så pass bra, på bara första dagen!

Vädret var okej, egentligen bra golfväder, lite mulet, lite blåst och sedan visserligen lite duggregn men inget märkbart. Vid femton kom solen fram, riktigt skönt!

Väl hemma har vi sett en otrolig hanbollsmatch och en underbar idrottsgala!!! Det missade ni väl inte? Killarna i handbollen var grymma och väl värda idrottare som fick priser på galan, särskilt kul kan jag säga var att Robert Karlsson tog hem manliga idrottspriset, värmade efter att varken lag-tjejerna eller annika (förståeligt) fått det. Riktigt kul att BÅDE en manlig och kvinnlig golfare(annika) fått priset som årets bästa manliga idrottare respektiva kvinnliga nu!

Nu ska jag strax sova, imorgon väntar träning förhoppningsvis i sol, nu regnar det.

Adios!
Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att det funkar med golfen!!

JAAAAAA JIIIPPPPIIIII att Robban tog hem priset!! Jag blev verkligen SÅ glad o rörd! Trevligt tacktal höll han också!

Hälsa med kramar till Malin o Christer och ha det riktigt bra imorgon också! Puuussaar, god natt o sov så gott!

2009-01-19 @ 23:55:10
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den)

2009-01-20 @ 00:26:08
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Pa

Kul att golfen satt så bra, vad blir det till slut?

Ät gott, mys och ha det bra. Pussar o Kramar Pa

2009-01-20 @ 11:13:32

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0