Nostalgisk är ordet

2009-01-07 @ 01:45:19
Jag går runt här hemma och ler för mig själv och nynnar på Somewere over the rainbow, förknippas med filmen och har fått en ny innebörd för mig. Filmen var om inte ännu bättre än första gången jag såg den! Jag är alldeles varm i kroppen, den bara fyller mig på något sett. Massa tjatande, men det bara är så. Bonusen var att  A också verkligen gillade den. Vi njöt varje minut av de 2,5 timmarna. Fast tårarna var svåra att hålla inom sig, det ar ajg nog inte ensam om och tycka i biosalongen

Den är så otroligt underbar, samtidigt som den har så mycket att lära ut. Hur illa aborginerna ("den glömda generationen") behandlades under en väldigt lång period exempelvis, inte förräns 2006 bad presidenten om ursäkt till de. Man glömmer bort att världen utanför vår egen faktiskt inte är så fantastisk som man alltid vill tro.

Och sedan har jag förälskat mig i landskapet och sättet man kan leva på där. Jag är seriöst väldigt sugen på att åka dit och uppleva hela Australien. Tänk att få komma och se hur man lever ute på en riktig gård och få uppleva ko och hästfösning, skulle vara otroligt. Har de bra golfbanor i närheten är jag såld. Det är Australien som gäller! ♥

Nu sitter jag invirad med filt och duntofflor, och en tekopp brevid - det snöade och blåste när vi kom ut ifrån bion, burr.
Ljusen är tända och jag ska snart sova.



 

Nullah - I'm gonna sing you to me
Sarah - And I will here you



The important thing is your story, so I'm trying to live a good one.


Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0