Är det något fel på att vara en Ung framgångsrik ambitiös blond tjej?!

2009-01-09 @ 22:18:00
Sitter och blir lite irriterad, rubriken hadlar om Isabella Löwegrip som också går under smeknamnet Blondinbella, tack vare hennes framgångsrika blogg med samma namn.
Bella har under det senaste året varit framgångsrik med sitt bloggade ocdh driver Sveriges största blogg.
Hon har fått publicitet och synts i TV-rutan ett antal gånger.


Tjejen är en duktig ambitiös tjej som nyss fylllde 18. Hennes bogg har jag följt innan hon blev känd  för den och hon har under hela tiden skivit om saker som intresserar henne, och hör och häpna alla med fördomar, det handlar inte bara om nagellack och snygga killar bara för att hon råkar var blond. Hon är en medveten väldigt mogen tjej som har varit vädigt aktiv i MUF som ordförande och hon intresserar sig för samhällsfrågor. Hon har använt sin blogg till att även få ut info om viktiga saker. Hon är en smart och duktg tjej som kombinerar gymnasiet, med att driva flera väldigt framgångsrika företag och nu under vintern och våren deltar hon även i Let's Dance.  Jag beundrar henne för att hon lyckats med det hon gör, hur hon hinner med allt är otroligt, men strongt!

Nu till min lilla irritation, i Let's Dance ikväll. Bella heter faktiskt Isabella, hon är en riktig tjej. Inte en bloggsida. David driver med detta under kvällen, han kallar henne för Blondinbella och driver med Nils, hennes pojkvän. Jessica frågar dumma frågor och poängterar att hon fortfarande bara går i skolan. Detta görs enbart till henne. Tycker inte att det är att visa respekt och att ta henne på allvar.

Vad är det för fel på att vara en ung ambitiös tjej med drömmar och målsättningar de andra bara kan drömma om?!
Hon är den yngsta i Let's Dance, men hon platsar fortfarande där på samma sätt som alla de andra gör.
Jag hoppas att svenska foket vill ta vara på en ung, duktig, ambitiös tjej som gått ut med målsättningen att vinna Let's Dance. Det tänker jag göra! Är trött på alla dumma fördomar mot att vissa grupper inte kan eller inte är tillräckligt smarta, jantelagen etc
Alla kan uppnå sina målsättningar om de vill och strävar efter det!

Jag ser mig själv som en ung ambitiös tjej med drömmar, är det på något sätt fel kanske? Och ljushårig råkar jag också vara.

Stå på Dig Bella! På http://blondinbella.se/ hittar ni den här tjejens grymma blogg!

Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0