Mina flygplatsbetraktelser

2009-02-16 @ 02:03:00
Vet ni, kom på en utmärkt idé. När jag flög från Kastup, skrev jag ett opublicerat inlägg men så har det aldrig blivit något av det. Men nu kom jag på att jag flög i fredags och då passar jag på att publicera den nu istället!

Bagage och bekvämligheter:
Jag trivs verkligen på stora flygplatser. Allt är så otoligt bekvämt och har jag bara tid till att checka in ordentligt är allt lugnt.
Ett exempel är min packning till Spanien. Gick och konkade tung väska, golfbag oh handväska (måste sett roligt ut) men så fort jag kommer tillflyplatsen är det bara att dumpa allt på bagagevagnen! Efter att man checkat in allt finns det till och med små vagnar för ens handbagage, mycket praktiskt. Dessutom minskar jag min ryggvärk avsevärt. Dessa små vagnar missbrukas av passagerarna, de får till och med följa med in på toaletten. Men de fungerar också utmärkt som fotpall, efter noga personlig undersökning.
Även andra bekvämligheter finns ocså på flyplatser, som tex. långa rullband för att slippa tära på ens stackars egna ben och personalen åker runt i minibilar. Men det är bara bra med tanke på storleken på Kastrup. Ja fick gå i ungefär 15-20 minuter för att komma till gaten.

   

Mat:
Det finns verkligen allt man kan tänka sig! Hur mycket olika utbud som helst, även de mest kräsna personer jag känner skulle bli nöjda.

Butiker:
Även här är det ett stort utbud, dock ska du ta med stora plånboken i många fall, men det finns också mer "normala" butiker som är värda ett besök.

Lycka Till!

Kommentarer
Postat av: Pa

Jag har nog aldrig imponerats av någon mat, i samband med flyg. Är jag kräsen och bortskämd? Pusss o Kram Pa

2009-02-16 @ 20:06:48
Postat av: Joanna svarar

jo men då har du inte varit på Kastrup =), näe me ndet finns väldigt stort utbud iaf av olika sorters mat

2009-02-16 @ 23:46:45

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0