I taket lyser stjärnorna

2009-02-13 @ 00:35:51

Filmen var faktiskt bra. Jag var lite osäker innan med tanke på att boken är väldigt djup och
rör vid tunga ämnen och att det ibland med svensk film bara blir så tillgjort.
Men blev överraskad av bra skådespeltokningar och att vi verkligen satt och skrattade högt allihopa åt olika händelser, samtidigt som det kom mkt tårar också. Början av filmen var väl halvdann, med tanke på miljön etc. men blev bättre och bätttre. Så jag rekomenderar er att se den, får en att verkligen uppskatta all tid man får med de man bryr sig om.

Citat från filmen:
"Om du dör mamma. Då tar jag livet av mig.
Då ska jag leva. För Dig!"

På vägen från bion till bussen, mitt på gågatan stöter vi ihop med Lucas och Daniel, ett roligt och trevligt samanträfande ingen av oss var beredd på, haha. Vi stod och skrattade lite en stund åt det. Nu har också Lucas börjat driva med mitt efternamn på samma sätt som Anders, haha, någon som tror de snackat ihop sig, haha, men vi bara skrattar åt det, riktigt roliga kommentarer som kommer och jag stör mig inte alls! På tal om det fick jag en trevlig konversation med Daniel tidigare idag (min klasscoach) innan jag gick från skolan, var ett tag sedan vi hann prata lite, så det var trevligt och få göra det och höra vad han hade för ledighetsplaner osv. Han kommenterade också att han saknar mina utvecklingssamtal, efterom jag haft de med Jimmy. Alltid trevligt att vara saknad :) Nej men känns så skönt att även ha en relation med lärarna på ett mer personligt plan också, de har lite koll på mig och jag på de.

Nu är det SATC och sedan packning. Imorgon bär det av till Sthlm!

Kommentarer
Postat av: Joanna svarar

Mamma:Det är ett citat från filmen men det är klart att jag skulle fortsätta leva :) Puss <3

2009-02-13 @ 09:25:10
URL: http://jslifestyle.blogg.se/

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0