Vintern gör sig påmind

2009-12-01 @ 19:44:13

Första december står det i kalendern idag och vädret bjöd oss på kyla och gråväder här i Malmö. Det är precis som att någon vill skrika ut till alla ”att gör er beredda, snart är den isande kylan här och omfamnar er!” Jo tack redan på cykelturen till skolan fick jag känna på blåsten tillsammans med kylan. Hade huvudvärk av det när jag kom fram.

Annars har dagen varit bra, kanske beror det på två inställda lektioner? Men vi har faktiskt suttit med vårt Geografiarbete. Vet inte om jag är så mycket klokare men det måste göras.

Hemma vid halv fem var jag tvungen att ta en halvtimmas vila. Det spelar ingen roll hur många timmars sömn jag får den här årstiden, jag känner mig ändå däckad när jag kommer innanför dörren. Men tvätten kallade och matlagningen lika så, alltså klev jag upp. Kombinerade mitt tvättande med manusträning. Faktiskt en bra kombination då det inte spelar någon roll att man pratar högt medans centrifugen är i full gång. ;)

Middagen blev en 80-talsklassiker, Lövbiff, pommes och beasås – ej att förglömma, en bit ädelost emellan köttet, mums! Nu känner jag mig ändå ganska pigg och ska plugga lite geografi och manus.
För er som vill veta är det föreställningar den 14e och 15e december på Victoriateatern i Malmö. Ni är välkomna att förhoppningsvis se oss göra bra ifrån oss! Inträdet kostar gratis. Men jag måste veta så att jag kan försäkra er en plats!

Nu var det…ja just det plugg..


Bild från i söndags i Skivarp

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi har fått kallt här idag oxå! Fullmåne är det oxå. Stora datorn har kraschat så tyvärr är allt du hade sparat där gone..om du inte kopierat det till ett usbminne..:$ :( Vi är 4 stycken som vill komma o titta den 15e! Puss <3 vi hörs! Puss

2009-12-01 @ 20:09:01

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0