Mitt år 2009 - i vännernas tecken

2009-12-31 @ 13:23:15

Tänk att 365 dagar känns som en vecka när man sätter sig ner för att summera de. Att år 2009 redan snart är slut, känns märkligt – men sant. Det började bra med härlig golfresa till Spanien och farbrorn. Skolan visste jag skulle bli tuff och hade som mål att klara av den. Men även jag misslyckades, inte med själva resultaten men med att hålla en bra nivå på stressfaktorerna. I början av mars var värst och jag fick känna på hur det skulle kännas att gå in i väggen, så långt gick det inte men en rejäl prövning blev det. Det resulterade i att jag var tvungen att vara hårdare med att inte överanstränga mig och känslan av överansträngningen sitter kvar – så en lärdom för livet blev det.

Våren handlade mycket om skolan såklart men även allas 18-årsdagar och framförallt min! Underbara dagar(!) av firande blev det och det är verkligen skillnad på att vara myndig och inte. Om man inte kände att man var på väg ut i livet, gör man det definitivt efter. Sommarlovet kom äntligen och jag kände väl att 10 veckor aldrig skulle räcka för att vila ut. Men vilken sommar det blev! Underbara dagar med vänner, sol, bad, fester etc.! Minnen för livet och otroligt avkopplande. Det var som att universum visste att det var det sista och verkligen tog i för att göra det härligt. Hann med alla roligheter i Malmö, men även att vara hemma på Ljusterö och Sthlm hos familjen och släkten. Ingen stress var målet och rycktes med ibland, men tyckte jag var duktig på att återfå balansen.

Golfen har det blivit något av mest på träningen med skolan. Inte känt lusten till det riktigt och egentligen inte alls till tävlandet. Men för andras skull så blev det ändå några seriespel under året. Att man bestämmer sig för att trappa ner och sluta med något man hållit på med i många år, kan vara självklart för en själv. Men människor i min närhet har inte alls alltid samma förståelse för att jag helt plötsligt inte tycker det är lika kul som förut. Samtidigt vet jag att de bara vill mitt bästa och att det också vänjer sig vid det.

Hösten kom och mitt sista gymnasieår skulle börja! Resultaten i halvtid är jag mycket nöjd med, märks stor skillnad i att jag inte alls läser så många kurser i år. Jag har kommit närmre vänner som jag inte haft kontakt med alls fast vi gått i samma skola och så har det självklart blivit mycket festligheter, utgångar, födelsedagsfester – ja det mesta. Precis som vi vill ha det! Och vi planerar inte att lägga ner heller. Dagarna går snart att räkna ner under 100 talet fram till den dagen studenten står för dörren! Alla är laddade, så även jag. Men kan samtidigt säga att så som allt flyter på nu, så trivs jag så oerhört bra att det känns vemodigt att bryta upp snart. Jag har fått många vänner för livet så att få fortsätta följa allas resor kommer blir grymt roligt! Men vet också hur mycket jag ser fram emot framtiden. Och kan säga så mycket som att de planer jag hade för kommande höst har ändrats nu under lovet och jag är väldigt nöjd och exalterad över min plan!

Jag känner helt enkelt att mycket av 2009 var fantastiskt, men allt det som ska  ske under 2010 gör att jag ser framemot det ännu mer och känner på mig att året kommer kunna blir GRYMT bra! Många milstolpar i livet ska jag passera under det kommande året och jag ser fram emot de med glädje! Mitt mål med året är att leva i nuet och njuta av det som är. Den här tiden kommer aldrig mer igen!

Nu önskar jag er alla underbara sista timmar på 2009 och en fantastisk start på 2010!!
Gott Nytt År fina läsare!

Jag ska nu börja göra mig i ordning för att vid fem ta mig ner till Trelleborg och födelsedagsfirande kombinerat med nyårsfirande hos kära Jonathan och jag är GRYMT TAGGAD!! Kvällen kommer att firas med underbara vänner och ni som inte är där – som jag önskat skulle vara det finns med i tanken! ♥

Kommentarer
Postat av: mams

Tack själv underbara Joanna! Det är en stor glädje att vara en del i ditt liv och jag önskar dig fortsatt allt gott! Det glädjer mig att du tänker på att njuta här o nu..det är ju det ändå vi faktiskt har..nu! Älskar dig alltid <3! PoK

2010-01-02 @ 00:11:27

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0