Mina mellandagar

2009-12-31 @ 02:14:15

Hejsan!
Lite ledighet härifrån, men det har inte hänt så fasligt mycket heller. I lördags fick jag äntligen träffa Ellinor! Hon kom hem till oss och vi pratade, slappade och pratade lite till =) Härligt!

Under söndagen och måndagen var det mest filmtittande och slappande, skönt o mysigt. Men på kvällen på måndagen så tog jag o mamma med oss lite mat och spelet vi fick i julklapp och åkte till Ellinor. Vi hade spelkväll tillsammans med Stina, Julia, Lena och Ellinor. – Superroligt! Vi skrattade så att det skulle ha räckt ett halvår typ. Ordförklaringsspelet blev en succé och även om jag och Ellinor kämpade emellan skrattsalvorna, så fick vi ge oss för morsorna – vi skyller på ålder ;) Spelade in en del också, men så mkt ville t. ex. inte Lena bjuda på sig själv..tråkis ;)

I går så åkte jag, mamma och Kjell in till Täby så att vi var där till två. Då hade jag en timme på mig att hitta en blus till nyår. Satte fart och tog mig bortåt Zara, men hamnade på Salt. Efter tio minuter hade jag hittat, provat, fått en positiv kommentar och köpt plagget. Det kallar jag effektivitet! Ursnygg är den och ifrån Vila och kan efter att ha provat hela outfiten säga att jag älskar den – nyårets klädsel är redan nu lyckad! Eftersom jag hade så mkt tid kvar, drog jag med Elena som mött upp oss och vi drog vidare och kollade in lite butiker. När timmen hade gått hade jag fått med mig två koftor på rea från Veromoda också - mkt nöjd med de, fina, varma, billiga och sköna!

Sen mötte vi upp mamma och Kjell och gick och såg den sista filmen i Stieg Larssontrilogin. GRYMT BRA! Måste säga att de filmerna är det bästa Svensk film någonsin producerat. I klass med Amerikanska filmer lätt. När den var slut åkte vi hem till pappa och Molly som gjort färdigt middagen. Åt jättegott och hade trevligt, Eric kom såklart också. Härlig avslutning på ett härligt lov och år! Love my family! <3

Idag (onsdag) var det upp tidigt som gällde för att packa ihop. Kan informera om med rätt packningsteknik fick jag ner mer i väskan än på hemresan. Haha och nu hade jag mer grejer också. Till elva var vi i Åkersberga och skulle fixa lite. Åt lunch på det bästa kebabstället och tog oss sen in mot stan. Jag blev avlämnad vid stationen vid tre. Tåget mot Malmö gick tjugo över. Var trött så surfade mest runt och vilade. Hade planerat lite grejer och göra, men orkade inte. Väl här hemma igen insåg jag ju att det var rätt tomt på folk haha. Nej men alla vänner är fortfarande iväg på sina håll så det känns lite ödsligt och så var ju all snö borta här också. Men imorgon får jag träffa en hel del av dem – så det blir kul.

Jag vill med detta säga god natt och hej då till år 2009, du har varit ett jättebra år och jag ser ännu mer framemot vad 2010 har att erbjuda! En liten resumé är tänkt att komma imorgon. Sov gott!

P.s Jättedålit med bilder! En del finns i Kjells kamera som jag glömde att tömma =(.

Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0