Min sista skolvecka

2009-12-20 @ 01:30:48

Ja jag skulle ju uppdatera idag..och jag har inte gått och lagt mig ännu så det borde vara okej, även om det är sent. Nu kommer i alla fall veckan sammanfattad här.

Måndag:
Var tidigt på teatern för att ställa i ordning all rekvisita och öva så att alla byten fungerade. Roligt och vara tillbaka igen och blev såklart påmind om veckan i våras. :)
På lunchen skrev jag ett mindre bra geografiprov och var sedan tillbaka på teatern. Vi övade ännu mer och det kändes äntligen som att allt satt. Premiären gick väldigt bra och efter det var jag trött. En känsla av att jag höll på att bli sjuk kom på morgonen och det var inte bättre på kvällen. Mamma och Kjell kom precis efteråt, roligt och se dem igen! Vi åt middag tillsammans på en restaurang på Gustav. Mysigt. Hem och ramlade i sängen nästan. Fick sova dryga åtta timmar vilket behövdes.

Tisdag:
Vi var på teatern vid halv tio och blev sminkade och klädde oss. Vid tolv var första föreställningen, följt av klockan tre och sex. Jättekul hade vi det och bra gick det. Kul och få fina reaktioner och roligt och se gamla teatergänget imponerade :) Mamma, Kjell, Maria, Alice och Britta var och såg sista föreställningen också, roligt! När allt var klart packade vi ihop och fick äntligen tvätta av oss alla lager av smink. Vi gick till sushirestaurangen Hai och åt utsökt sushi  och hade roligt och trevligt.

Onsdag:
Julavslutningen på morgonen. Fin skönsång av kören och uppträdanden. Fick säga hej då till lärare och kompisar. Alla firar jul och nyår på sitt håll så vi ses inte på ett tag. Märkligt faktiskt när man umgås mycket annars. Hängde med Rebecca och Natta och tittade efter julklappar, fast jag mest fördrev tiden. Efter det tog jag mig hem och packade ner alla kläder etc. Vid två skulle vi ha tagit tåget mot Sthlm, men det strulade och vi var inte iväg förens vid tre. Resan gick bra och smidigt och jag vilade och surfade en del. Ända fram tills efter Katrineholm då de helt plötsligt behövde starta om tåget(???) Det slutade med att när vi väl kom in till centralen i Sthlm var vi två timmar försenade – inte kul!! Hungriga var vi och trötta på att resa. Tog korv som proviant och tog oss sen vidare till Åkersberga och bilen och sedan hem till Ljusterö. Elva var vi hemma.

Torsdag:
Min förkylning kom under gårdagen och jag umgicks med syrrorna och mamma. Ingen ork och snuvig ledde till slappande framför TVn och datorn. Snökaos ute också så det gjorde inte så mycket.

Fredag:
Såg Elenas julavslutning i kyrkan - superduktigt är hon! Efter det tog vi det lugnt hemma under dagen och kvällen, jag fortfarande sjuk.

Lördag:
Idag har det varit skidor på TV:n och jag har vilat. Snuvan är kvar och nu har jag fått Mollys hosta också, typiskt och bli sjuk när man är ledig. Myst med katterna och tagit det lugnt. Vid fem åkte vi till kyrkan för att lyssna på körens julkonsert, jättefint och bra var det. Roligt och få träffa bekanta också, Monica etc. Så längesen! Och såklart Lonkis också!

Så nu blev det ett långt inlägg, men blir ju så med dåligt uppdaterande. Ska skärpa mig nu. Mår jag bättre imorgon vill jag ha snöbollskrig. Älskar att det är ordentlig vinter som kommer ligga kvar över julen!!

Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0