Min härliga onsdag

2009-12-10 @ 13:10:14

Som jag skrev igår blev dagen så himla bra och jag var på så bra humör. Började dock något trögt med att vi skulle till Barsebäck för golfträning. Tro mig det är häftig att kunna spela golf 9e december på riktigt bra greener, men formen är ju inte så god. Morgonen blev bättre än förväntat och jag och killarna spelade nio hål på Donald-slingan. Resultatet var inte bra, men ändå över förväntan.

På vägen tillbaka till skolan övade jag manus och fick hjälp av Marcus och Gustav, haha! I skolan sen väntade lunch och manusövning. Fick massa kommentarer av lärare och elever som sett affischen om teatern på mig och det blev genast ganska verkligt att det bara är några dagar kvar. Äntligen kom drivet i mig till att klara det på bästa sätt. Mr S kom och sa att han var laddad för det och det gjorde att jag insåg att nu måste jag ju prestera så att i a f jag glänser och imponerar på vårens teatergäng :)

Sen drog teaterträning igång och vi fotades, sminkades, klädde på oss etc. Alla som har UF var i full gång att ställa i ordning till dagens (torsdag) julmässa så det blev ju några skratt när man var tvungen och visa sig utanför aulan, men det bjuder jag på :). När väl scenerna drog igång, flöt allt väldigt bra. Replikerna satt och nu är det bara och fila lite till så kommer detta bli riktigt bra.

När jag var klar var klockan halv sju och jag gick och kollade hur det gick för vännerna och deras montrar. Hittade Oscar som strax var klar och han tyckte jag skulle följa med och äta sen, så det gjorde jag. Hämtade upp Thom först och sedan slutade det med att vi hamnade på ICA och handlade tacosingredienser och sedan hem till mig och lagade till det, gott! En rolig kväll blev det och sen. Men vi gör nog en tradition av onsdagarna, ska bara fördela uppgifterna jämt emellan varandra också, haha, eller vad säger du Thom?

En glad tjej somnade gott.

Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0