GOOD JUUL!

2009-12-25 @ 02:21:03

Fina läsare! Mitt i natten är det, julafton har gått över till att bli juldag och ni sover förmodligen. Snön lyser vit på taken och endast jag(?) är vaken..

Hoppas ni haft en mysig jul med mkt värme och kärlek, det har jag!
Började redan igår med vår "lilla" julafton som oftast är större än julafton, eftersom precis hela familjen är samlad. Runt tre-fyra kommer alla och vi samlas och gör i ordning smarrig potatisgratäng a la speciale och kött och såser till fonduen. Alla tar hand om en sås etc. och så har vi roligt och mysigt under tiden. Sen är allt klart vid sju ungefär och då sätter vi oss och så börjar själva middagen. Supersmarrigt är det vill jag lova! Och mätt blir man av all god mat. Jättehärlig tradition som jag verkligen älskar och som lär få följa med långt in i framtiden. Efter middagen är alla precis proppmätta och det blir mest avkoppling i soffan.

I morse, eller förmiddags vaknade vi upp och mjukstartade lite. Sen lagade Elena risgrynsgröt och jag griljerade skinkan under tiden. Gott med första skinkmackan till grötlunchen! Myst med "Nu är det jul igen-filmerna" och tagit det lugnt under eftermiddagen, Kalle Ankas jul också såklart. Sen blev det mysigt och lagom julbord vid sex.

Mer film efter det och sen spelade vi tjejer spelet som Wanja och Anton kom över med i julklapp till oss - Tack! Riktigt roligt var det. "Party Alias" tror jag det heter och går ut på att förklara ord utan att säga det faktiska ordet. Många skratt blev det och efter ett tag hoppade Eric in också. Har en känsla av att det blir en omgång imorgon också :).

Superhärliga dagar som handlat om familjen, umgänge och härligt sällskap. Precis som jag vill ha det. Julklapparna tyckte inte jag märktes att de inte fanns, anledningen till det är en familjeresa som ska göras i vår. För mig är det verkligen inte det stora i att fira jul.
Jag får snarare tankar kring de som inte har priviligeriet att ha en så stor och fin familj som jag har och kanske tvingas fira ensamma en dag som denna. ♥

Nu ska jag sova, imorgon blir det bara mys!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner mig stolt som får ingå i "tjejerna"! Ja vi har det verkligen mysigt! :)

2009-12-25 @ 14:55:24

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0