Juniorserien!

2009-08-13 @ 10:32:14
Hej på er!

Jag var iväg hela dagen igår och när jag väl kom hem var jag supertrött så gick och sov  princip direkt.

Men nu till dagen. Min singel hade jag tänkt att gå mellan 85 och 90 slag, ja gick på 90 (tack vare en fyrpel), så det måste jag ändå vara nöjd med. Spelade riktigt bra i slutet och puttade bra. Killarna spelade ännu bättre så vi ledde över Söderslätt med 13 slag inför bästbollen. Jag och Axel spelade tillsammans. De första nio hålen spelade jag bra, men det gjorde axel också så kompleteingen blev ju inte så bra. De sista nio var desto tuffare för mig. Jag blev helt enkelt trtt och då finns det inte en chans att jag kan hålla ihop min sving. Tror jag hjälpe till med ett eller två par, mer än så var det inte. Ledsen för det Axel men han kämpade på och vi kom in på sex över (inte bra i bästboll).

Vi tappade några slag på Söderslätt i vår boll men Särlöv och Jocke hade spelat bra tillsammans och kom in på tre över, så allt hängde på vad Mackan och Therese hade gjort. (vid det här laget var vi oroade över om det skulle gå vägen, eftersom Södrslätt tagit in så mkt och de trodde de slagit oss) Men de hade spelat på plus fyra vilket vi inte hade trott (vågade inte tro lågt) och vi klarade oss! Så glada vi vi var när Mackan talat om det för oss innan sista putten och sen går och sättter den för birdie! Skitkul! Så vi kom tvåa igår och Söderslätt trea och det innebär att det räcker med vinst i sista omgången som spelas hemma för att vinna serien! Vi har alltså bättre förutsättningar än inför förra året, trots att vi tappat Johan. Men vi är som sagt mkt jämnare i år. Kul var det och nu får jag träna ordentligt inför sista omgången för vi ska ha revanch ifrån förra året då vi gjorde vad vi kunde och  vann men Örestad var tvugna att komma trea, men de kom tvåa och vann allt.

Idag har jag jag tvättat och resten av dagen bli nog lugn, är ganska trött.
Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0