Framtiden närmar sig med stormsteg!

2009-08-21 @ 21:29:02
Det går inte att förneka när man är inne på sitt sista år i gymnasiet att framtiden står för dörren och den stora frågan vad man ska göra av sitt liv ständigt gör sig påmind. Jag är inget undantag. Tankarna har gått fram och tillbaka sen i vintras, kanske inte speciellt organiserade men de har ändå varit där. För mig har det alltid varit viktigt att jag går en bra utbildning, jag vill helt enkelt veta att det jag utbildar mig till leder någonstans och att jag kan göra karriär. Sen är också frågan om man ska gå direkt på utbildningen hösten efter studenten, eller ge det ett år och jobba, resa och inse vad man vill bli. Men helst vill jag ju bli klar så fort som möjligt för att kunna jobba med det man vill bli. Alternativen känns alldeles för öppna men samtidigt så få när det kommer till själva valet.

Jag kan med säkerhet säga att jag inte ska bli något som har med ekonomi att göra, jag är bombsäker, jag och siffror går inte ihop och har inte kul tillsammans som ni som följt mig säkert vet. Idrott vet ni som känner mig brinner jag otroligt mycket för, jag älskar det på alla plan! Att jag redan som Handslagsledare fått pröva på ledarskapet och lära mig lite om organisationen omkring har ju sporrat mig ännu mer. Jag ser mig inte som en idrottslärare rikigt utan jag vill längre upp och jobba med utveckling av idrott etc etc. Men då kommer man tillbaka till mitt kriterie, hur bra är en sådan utbildning och ger det mig en framtid? Min lilla dröm hade varit att vara boss över alla, nästa Karin Mattsson.

Och ni, jag satt idag vid datorn och har helt plötsligt skrivit in idrottsutbildning i sökrutan. Och vet ni, jag som varit så skeptiskt till om detta är någonting jag ska satsa på nu eller bara ha som hobby tills att jag har en bred utbildning i ryggen blev med ens riktigt inspirerad och sugen. Utbildningen jag hittade stod det bara Joanna skrivet i stjärnorna på! Det bara kändes som att det var en klockren utbildning för en sådan som jag. Jag kan till och med ta en master i det. Och alla kurser är intressanta och tar upp saker som jag brinner för. Men går det att bli Karin Matsson genom den? Det känns ju som att det är den bästa möjliga chansen i alla fall och en bra början..
För tillfället är hela jag alldeles salig och glad, tänk om jag redan nu hittat en stark kandidat till min framtid, Jimmy ska uppökas snarast på måndag!

Utbildningen jag hittat är denna, inriktningen som känns mest rätt är Sports Managment och efter detta en tvåårig master. Jag har jämfört programmet övrigt i Sverige och detta väger över med mest positivitet och är tydligen omtalat som ett väldigt bra program. Vad tycks?!!

Bolt fick sin andra guldmedalj och blev riktigt rörd när stadion ställde sig upp och sjöng födelsedagssång för sitt födelsedagsbarn. Linus rev 2.28, dåligt hopp men ingen har klarat höjden än.
Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0