Fortfarande motiverad

2009-08-25 @ 17:39:56
Hej på er!

Efter två riktiga skoldagar känns det som att man rent schemamässigt är klar med hur året kommer se ut. Och jag kunde faktiskt inte vara nöjdare. Jag kommer läsa tillräckligt med poäng, t o m något för mkt. Jag kommer ha meritpoäng så att det stämmer (väldigt klyddigt är detta men viktigt då intagningssystemen gjorts om inför sökningar from. 2010 till universiteten) Jag kommer enbart läsa kurser jag vill (matten får väl vara undantaget). Och ja ni ser rätt. Spanskan kom jag fram till idag behövs inte! SÅ glad för det! Satt som ett fån de första 10 minutrarna på lektionen idag och fattade ingenting av vad läraren sa när hon babblade på, så där har jag vunnit mycket. Spanskalektioner kan jag alltid ta senare i livet. Så att ifrån att ha läst 12 kurser förra året gå ner till 6 (spec. idrott och estetiska är bonus ju :-) ) kommer märkas otroligt mycket, nu känns de helt plötsligt som man kommer kunna göra allt man vill hinna i skolan utan problem och med rätt inställning. Förstår inte att någon av oss kom igenom tvåan, då såg mitt schema väldigt mkt annorlunda ut än detta. Eventuellt lägger jag till Idrott & Hälsa B också, ska kolla med Jimmy

Svenskan idag kändes bättre än vad jag trott med tanke på läraren, men hon verkar otroligt kunnig (imponerad av hur många ämnen hon kan) och vi lär alla prata otroligt akademiskt efter att hon är klar med oss med tanke på hennes ordkunnighet. Dessutom verkar hon verkligen sympatisk och engagerad också (första intrycket kan ändras alltså). Samtidigt känns det som att vi ska göra otroligt mycket trots att det bara är en 50-poängskurs, artiklar, akademisk uppsats (hua), presentationer etc. etc. Jag gillar vekligen att skriva, men min tid lär behövas kan jag säga.

Psykologin kommer också bli rolig, blir nog B-kurs nästa termin.  Idag insåg vi nog alla hur förutfattade meningar man får av en person bara genom att se en bild på denne.

Som ni märker är jag fortfarande motiverad (undrar när det går över), jag antar att jag bärs upp av att det är mitt sista år!

Nu blir det middag


De färgade lektionerna är mitt schema för året, estetiska med teater blir min bonus till mig själv!
Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0