Det räckte inte idag.

2009-08-02 @ 22:24:03
Hej på er!

Jag som hade planerat att spela bra idag, gjorde tvärtom och spelade skit. Usch höll på som jag gjort tidigare rundor i vår. Efter nio hål fick jag ta det för vad det var och ha lite kul åt allt i stället. Matchen blev spännande in i slutet, jag kom ikapp Ingrid  efter 14 hål som ledde. Men sen gjorde hon en superbra birdie på 16:e och jag en bogey och då var hon ikapp igen. Sen på 18:e gjorde jag bort mig på utslaget men satt en tiometersputt för dubbel. Men hon fick i sin bogey och vann med ett slag. Helt rätt enligt mig, hon spelade jämnast och jag hade inte varit stolt över att vinna med det spel jag presterade idag. Så nu är jag faktiskt glad över att få lämna över min segersvit på fem år genom att förlora, inte genom att inte ställa upp.

Och så blir alla äntligen glada över att jag inte kommer och "snor" segern ifrån dem och då kanske de vill ställa upp nästa år, för det är inte kul att vara så få. Och som jag försökt få de att förstå så behöver det inte skilja mycket emellan spelarna, trots stora hcpskillnader. Alla har vi bra och dåliga dagar. Hahaha jag är en sådär 40 år yngre än vissa men känner mig bra mycket klokare och smartare och undrar varför jag ens ska behöva förklara detta.

Trött är jag nu och har bara slappat. Sett SM med Nathalie och Petra i stavhoppet, roligt och se de på Tvn! ;-)
Nu blir det en dusch och sedan sängen. Imorgon hoppas jag på att få njuta av solen och min bok. Hemmavistelsen har förlängts till på fredag också.

<3


Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0