Köpsexlagen, ändras eller inte?!

2008-09-18 @ 22:15:27

Sitter just nu och försöker skriva en debattartikel om prostitutionslagen.
Ska ta ställning till vad jag tycker om lagen.

Om den ska vara som den är, att det bara är förbjudet att köpa sex, eller om man ska ändra den.
Känner mig lite splittrad i frågan. Jag försöker se det från olika håll.Om det skulle vara okej att både köpa och sälja, finns kvinnor som levt och klarat sig väldigt bra på detta och inte alls mått dåligt av det, skulle det vara på en fullständigt professionell nivå och det skulle finnas mkt olika resurser runtomkring.

Och andra sidan finns det så otroligt många hemska fall, där kvinnor har tvingats sälja sig mot sin vilja. råkat illa ut osv. Samtidigt så skulle detta inte kunna inträffa om allt skulle hållas på en hög nivå, med säkerhet etc. Som ni förstår är jag lite splittrad!

För övrigt har dagen varit bra. Tränade idag igen, typ inte gjort det på någon dag = konstigt! Känner mig fortfarande väldigt energilös och känslan på chipparna var inte så jättehög men ändå.

Tillbaka till skolan lyssnade jag bla på en bra gästföreläsning om utlandsstudier i USA. Blev lite taggad, men ligger mycket jobb bakom det. Ska göra en massa filmklipp etc.

Nu på kvällen har jag ätit och försökt komma igång med detta pluggande.

Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0