Flashback till barndomen och debatt

2008-10-09 @ 22:24:18

Hej!

Gick bra hos doktorn idag. Fick lite minnen från när man var liten och gick till doktorn för att ta prover och kolla i halsen, de var vad jag gjorde idag och det enda som saknades var väl kanske bokmärket jag brukade få. =) Hade i alla fall inga bakterier i halsen och känner mig idag mycket bättre än tidigare i veckan.

Har ändå tagit det lugnt, för att kunna dra igång igen imorgon.

Nu på kvällen har jag råkat ut för lite konstiga TV-program. Först satt jag och zappade emellan kanalerna när jag stannade på tv4+ och Per Mobergs matlagningsprogram visades. haha! Helt skum person han är. Först och främst var han kläddi mjukisschorts, träskor och lila skjorta. Sedan så stod han och viftade med sitt hår och smakade av allting med fingrarna, inklusive smaskade hur mycket som helst i mokrofonen. Kanske inte det mest glamourösa programmet. :S

Sedan så precis nu klockan tio visas debatt på svt. de pratar om alkoholmissbruk kring minderåriga. Det som är det knäppa är att det under veckan har skett flera påhopp emot Isabella Löwengrip, som leder Sveriges största blogg, om att hon missbrukar alkohol, vilket hon verkligen inte gör. Hon säger själv att hon kanske dricker ngt glas vin i veckan, vilket såklart inte är rätt. Men det är stor skillnad på det och hur övriga ungdomar missbrukar alkohol i hennes ålder. Hela den här debatten var bara för billig. Janne J hade verkligen inga bra argument att komma med och typ drar Bella som exempel för hela landets ungdomar, bara för att hon visar upp sin vardag offentligt och ingenting vettigt blev det av det heller. Förutom då möjligtvis en kille som jobbar med alkoholkonsumtionen som stod upp för Bella och lade över mycket av ansvaret på andra ungdomar och deras föräldrar. Guud blir så knäpp på människor och framförallt vuxna människor ibland, som blundar för problem och skälper över de på andra och i det här fallet yngre (oskyldiga människor)!! Haha, det hela blir ju inte bättre av att han som håller koll på kommentarer som kommer in och likande, ser helt påverkad ut. Haha!

Så nu fick jag det sagt. Nu ska jag röja bort alla tecken på att jag varit sjuk de senaste dagarna, dvs disk och kläder. Sedan ska jag sova.

Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0