Lill-Lördag

2008-11-20 @ 00:17:04
Hej!

Idg är det lill-lördag, på så sätt att det verköigen är en rolig dag mitt i veckan! Börjadem ed träning hemmavid imorse. Sprang ute och gjorde lite bålstabilitetsövningar.

Vid halv elva skulle jag befinna mig på skolan för en gemensam föreläsning för alla som läser rättskunskap, på malmö lärarhögskola. Det var en advokat, bloggare, föreläsare, vid namn Sven-Erik Alhem som föreläste. Detta hade kunnat bli väldigt intressant, om hann inte varit kass på att prata till oss! Ursäkta min något kritiska syn på detta. Men det var så. Nu råkar vi ha fått lära oss hur man ska lyckas med en presentation och hann kan man väl uttrycka sig, var inte med på de lektionerna...
Efter tio minuter sade han vad ämnet för föreläsningen skulle vara, fram tills då hade man egentligen bara sätt hans mun öppnas och stängas. Ingen röd tråd alls fanns, dåligt ljud, dålig ögonkontakt och dåliga försök till att lätta upp stämningen. Detta ledde till att vissa tröttnade (läs:somnade), bokstavligen.

Är på ett sätt verkligen tråkigt för honom, men hoppas han tar det som ett litet uppvaknande.

Nåja, det fick kanske för mkt plats här, men men. Annars är onsdagen som vanligt. En mattelektion som gick bra och sedan Estetisk verksamhet! Haha, jag tjatar vidare, men det är verligen roligt! :D
Idag skulle vi dikutera med de som innehar samma roll, hur vi tolkar karaktären bla. För övrigt ska jag nog få mig en ny egen roll, som lillasyster till Dartanjang. Ser fram emot det, Stefan tror att det kunde bli en bra tolkning gjord av mig och jag ser framemot det. :) Och uppmärksamhetsvillig som jag är, innebär det en helt egen roll och varje föreställning! Wiii :)
Haha, ego...

Kvällen blev mysig med besök av en något förkyld, men mysig A.  :)
Nu har jag sätt lite TV och ska sova.

Suck ett väldigt långt inlägg, måste bli bättre på flera uppdateringar. haha!


Så här blir det när man sitter högt upp i en sal, utan att man tror man syns och lyssnar på en person som har svårt att förmedla intresse. Haha! Ingen anordnad bild detta 8/10 på raden såg ut såhär.
Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det är inte roligt med hopplösa föreläsare. Särskilt inte när man är intresserad och verkligen skulle uppskatta att lyssna till något bra o intressant.

Vad roligt med en alldeles egen roll! Jag säger också Wiii! det betyder en vecka i Skåne/Malmö till våren!! Hääärligt! Ser fram emot det men hoppas jag kommer ner innan denna teatervecka börjar! Love you honeypie! Pussar!

2008-11-20 @ 08:11:54
Postat av: stoffe

hejsan, jag råkade hamna på din gammla blogg, jag spelar oxå golf i malmö. ville bara säga att jag inte kunde sluta läsa om ditt liv..... kul va ha det bra , jag kommer fortsätta läsa..

2008-11-25 @ 10:47:58
Postat av: Joanna svarar

Stoffe: Så glad jag blir, tack så mkt:), roligt att du tycker om att läsa om mitt lilla liv.

Var spelar du golf ngnstans?

2008-11-25 @ 21:25:00
URL: http://jslifestyle.blogg.se/

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0