En stor erfarenhet rikare

2008-11-12 @ 22:56:16
Hej på er!

Min skoldag blev något olik de andra. Började inte förräns ett med matte, det var som vanligt. Men sedan blev estetiska verksamheten framflyytad en timme och då hade jag istället två timmars ledigt, var lite halvdrygt kan man säga.

Men det var absolut värt väntan! För en kvinna som är professor och en av de högsta på teaterhögskolan i Malmö kom och föreläste. Var intressant att få höra om hur det funkar att gå där. Bara faktan att 10 av 1000 sökande tas ut varje år, säger en del om kvalitén.Mne det absolut roligaste var att hon coachade några av scenerna ur vår pjäs.

Jag
och min motspelare fick gå upp först, inför alla, ngt nervöst, men det släppte sedan. Var verkligen super att få hjälp och hon ledde oss igenom det på ett helt nytt tänkande! Var verkligen superroligt och man märkte stor skillnad på vår första och sista gång vi drog igenom den. Hon pratade mycket om vad som var bakgrunden till scenen och vad vi skulle visa för känslor etc.
Väldigt givande och lite ärofullt att få ha regiserats av en så kunnig person. Kommer definitivt att hjälpa mig längre fram!

Var hemma vid halv åtta och har tagit det lugnt, sett Grey's och pluggat religion.
Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0