Dan för dopparedan - Fonduedagen

2008-12-23 @ 13:22:01
Japp, den här dagen kallas för fonduedagen i vår familj, sedan mamma träffade Kjell. Deras tradition var att fira julafton dagen före med hans döttrar med att äta något som inte alls handlade om jul, nämligen fondue.

En tradition som lever kvar än, vilket jag verkligen tycker är super. Det är så roligt att träffas hemma hos mamma vid tretiden med bonussystrarna och respektive och börja förbereda alla såser och gratänger etc. för att några timmar senare sätta sig ner och börja middagen som kan hålla på i timmar, jag lovar. Men det är det som är det mysiga med det. Ingen stress och mat finns det så att det räcker och blir över och det brukar vara ett problem, för man blir otroligt mätt. VI brukar även inte äta fondue någon annan dag på året så det blir extra speciellt. Efter allt så brukar vi ta det lugnt och om det är aktuellt, öppna julklappar och äta annat gott. Haha, ja ni hör va, somna gott inatt kommer jag nog inte ha några problem med. Trots mina elva timmars sömn idag.

Haha, så om någon timme eller så ska vi till mamma igen. Vi sover där och imorgon är det julaftonsmorgon hos de och sedan till pappa för julaftonsfirande med honom och farbror Gunnar med hundar.
Att det inte finns bilder än, beror på att min dator inte är här och att jag först måste tömma min telefon, fick dock ett 2 gb minne till den i tidig julklapp av mamma, så snart så, kan jag proppa den full. :)

Ha en mysig dan före dopparedan idag!
Merry X-mas!
Kommentarer

Talk to me:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0